Skrypt ANIMAL.BAT

Skrypt ANIMAL.BAT jest klasyczną grą komputerową, stworzoną pierwotnie w latach siedemdziesiątych jako demonstracja prostej, sztucznej inteligencji. Gra Animal jest bardzo prosta, ale – o dziwo – stanowi całkiem interesujące wyzwanie. Komputer przechowuje bazę danych z gatunkami zwierząt, oraz dodatkową bazę danych z pytaniami, na które można odpowiedzieć tylko tak lub nie.

Gracz musi najpierw pomyśleć o jakimś zwierzęciu. Komputer zadaje następnie serię pytań, na które można odpowiedzieć tak lub nie, aż zgadnie, jakie to zwierzę albo skończą mu się pytania. W takim przypadku pyta o nazwę zwierzęcia, o którym myśli gracz, oraz – co czyni grę interesującą – o nowe pytanie, które pozwoli mu odróżnić nowe zwierzę od najbliższego trafienia. Informacje te dodaje się następnie do bazy da-nych, utrzymywanej przez grę. Baza danych przechowywana jest w pliku, więc przy każdej następnej grze komputer będzie posiadał coraz lepszą znajomość farmy.

Z czasem wymyślenie zwierzęcia, którego komputer nie zdoła odgadnąć, może stać się bardzo trudne. Jak głosi plotka, wiele lat temu jeden z komputerów w MIT zgromadził w swojej bazie danych informacje

o kilku tysiącach gatunków, a każdemu, kto wymyśliłby nieznane komputerowi zwierzę, oferowano nagrodę.

Aby zagrać w Animal, należy po prostu uruchomić skrypt. Gra posiada wbudowaną bazę danych, zawierającą tylko dwa zwierzęta: psa i kaczkę. Informacje o nowych zwierzętach przechowuje się w pliku ANIMAL.DAT, przechowywanym w tym samym katalogu, co ANIMAL.BAT.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>